ICT Dalam PJK

JABATAN PENDIDIKAN JASMANI DAN KESIHATAN, INSTITUT PERGURUAN KOTA BHARU

Pertanyaan

Posted by wsws on February 4, 2008

Sebarang pertanyaan, komen, cadangan, pendapat, pengkongsian maklumat atau apa saja mengenai tmk dalam pjk ini bolehlah diluahkan dibawah tag ‘comments’. Saya mengalu-alukan pendapat anda semua dan jika saya berkesempatan akan saya cuba jawab dengan sebaik mungkin.

Selamat Belajar

11 Responses to “Pertanyaan”

  1. wsws said

    apa-apa saja boleh tanya ke?

  2. ariyako said

    Pstt admin..boleh tanya skit kenapa WLAN coverage tidak menyeluruh dikawasan maktab? setahu saya WLAN AP Maktab MPKB hanya boleh diaksess disetengah tempat sahaja contoh di library. ini menhadkan pelajar utk membuat tugasan pada waktu malan. Cadangan saya jika pihak MPKB memasang WLAN AP pada setiap blok didalam kawasan asrama ini akan membawa kebaikan kepada pelajar tersebut. secara tidak langsung akan menjimatkan masa dan tenaga. pelajar tidak lagi perlu berulang ke library semata mata untuk menyiapkan tugasan yang berkaitan .

  3. pjktmk said

    Kita semua mengharapkan pihak pentadbiran IPKB perihatin tentang masalah ini, untuk sementara waktu ini dalam waktu yang terdekat setiap jabatan akan dibekalkan dengan satu server….bila??? tak tahu

    Cadangan saya, sekarang ni CELCOM mempromosikan JUALAN CELCOM termaksuklah line broadband RM68/bulan. Kita diberi simcard dam masukkan kedalam telefon 3G sebagai moderm dan boleh layari tanpa had. Kawasan maktab kita liputan 3G bagus….saya pun menggunkan kaedah itu, nak mengharapkan line pustaka dan matematik susah sikit, kadang-kadang ada kadang kadang tak ada. Saya pasti semua pelajar IPKB menggunakan telefon 3G…..boleh buat duit, boleh kongsi bayaran atau boleh kenakan sewa untuk melayarinya.

  4. kho lee Nam said

    ingin saya bertanya dan memberi sedikit komen, saya tak dapat cari rekod kejohanan lompat jauh..
    susah sangat nak dapat sampai dah cari satu dunia tapi tak dapat dapat jiga.. kalo encik/miss ada sila beri-berilah sedikt… dah lama sya mencari bahan tersebut.. lagipun kertas kerja kena antar bulan tiga… mana sempat kalo nak cari skrang…. mita pertolongan..

  5. aki tom said

    saya setuju dengan encik Wan Suhaimi. Sedangkan bayaran elaun guru pelatih dah naik jadi guru pelatih mampu untuk membayar rm68 sebulan.

  6. Assalamkualaikum encik….
    soalan pertama saya :

  7. Assalamkualaikum encik….
    soalan pertama saya :
    belehkah encik berkongsi dengan saya mengenai laman web yang berkaitan merejam lembing yang maklumatnya berbahasa melayu.
    soalan kedua saya :
    bagaimana cara saya ingin masukkan klip video ke dalam slaid power point bermula dari mengambil video daripada laman web

  8. mazlan said

    1 ) leh tak encik nyatakan 3 aspekperkembangan afektif?
    2 ) nyatakan kategori kecergasan keseluruhan dalam pendidikan jasmani?

  9. 1 ) adakah pelajaran ict berkesan kepada p&p
    2) apa bukti konsep kurikulum berkesan kepada kecemerlangan sekolah

  10. bolehkah encik berkongsi dengan saya mengenai laman web merejam lembing yang maklumatnya berbahasa melayu?
    bagaimana cara saya ingin masukkan klip video ke dalam slaid power point bermula dari mengambil video daripada laman web

  11. 1) adakah pelajaran ict berkesan kepada p&p
    2) apa bukti kkonsep kurikulum berkesan kepada kecemerlangan sekolah ?

Leave a Reply

 
